OMIC

Contacte

Plaça del Pla 1, 12200 Onda
Telèfon: 964 60 00 50
Fax: 964 604 133
Adreça electrònica: omic@onda.es

Horari. Cita prèvia

Dimarts: de 16.30 a 18.30 h

Dijous: de 9.30 a 13.15 h

Divendres: de 9.30 a 13.15 h

Què es l'OMIC?

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) presta un servei de assessorament i informació al consumidor i usuari, i serveix de conducte per a les seues reclamacions. Entre les seues funcions destaquen:

  • La informació, ajuda i orientació als consumidors i usuaris per a l'exercici adequat dels seus drets.
  • La recepció de peticions concretes, que es fan arribar a les autoritats competents amb l'objectiu de modificar alguns dels serveis que presten o  d'establir-ne uns altres si es considera necessari.
  • La recepció de denúncies i reclamacions dels consumidors i usuaris, i el seu seguiment per a informar degudament als interessats.
  • La mediació en els conflictes que puguen sorgir entre les parts amb motiu de les relacions de consum.

Qui pot reclamar en l'OMIC?

Poden reclamar a través de l'OMIC totes aquelles persones que siguen consumidores o usuàries, és a dir, les persones físiques que actuen amb un propòsit alié a la seua activitat comercial, empresarial, ofici o professió.

Per exemple, és consumidor una persona física que contracta una línia de telèfon per al seu domicili; no ho és, en canvi, l'empresa que destina aquesta línia de telèfon a la seua activitat empresarial.

Quines són les vies de reclamació?

A través de l'OMIC es pot tramitar un full de reclamacions o instar un arbitratge de consum.  El full de reclamacions ha d'omplir-se en el mateix establiment reclamat, mentre que la sol·licitud d'arbitratge es pot complimentar en l'OMIC, de acord amb les dades que es faciliten. En qualsevol cas, cal acudir amb el DNI.

En alguns supòsits determinats, es facilita a l'usuari models i tràmits de reclamació davant d'altres organismes: Serveis d'atenció al client, Banc  d'Espanya, Direcció General d' Assegurances, etc.

Com es tramitarà la reclamació?

Segons el tipus de reclamació que es duga a terme, o bé es mediarà davant de l'empresa reclamada, o bé es tramitarà o s'orientarà la presentació al servei o organisme que haja de conéixer el cas.


Formularis