Imagen banner [title-raw]

Variante de PR-161 (PR-CV 161.1)

Informació útil
Estadístiques
Distància: 5.500 metres
Dificultat: Baixa

Com arribar:

CV-223 Onda-Tales. Abans d'entrar a la població de Tales hem d'agafar la desviació que es troba a l'esquerra amb direcció al monestir de les monges Clarisses. Després d'açò, pujarem per la urbanització Falda del Montí i continuarem per la pista colada de Xautena fins que passem la font del Montí on ens trobarem la travessia en què comença la variant.

Des d'Onda, ens dirigirem al cementeri a través del pont de Sonella.

Descripció de l'itinerari:

Eixirem des de la travessia de pistes de la colada de Xautena on girarem a la dreta pel camí de terra. En la següent travessia que ens trobem, girarem, de nou, a la dreta per a, als pocs metres, accedir a la senda que queda a la dreta. Continuarem per esta creuant, diverses vegades, el barranc de les Clotxes fins a arribar a l'enllaç amb el PR-CV 360 Les Piràmides.
Una vegada en aquest, seguirem direcció Onda per l'esquerra. Es tracta d'una zona ombriua per la qual creuarem, més d'una vegada, el barranc del Montí fins que el deixarem a la dreta i on pujarem per la senda de l'esquerra (únic tram de pujada per pedrera). Acabada la pujada, veurem a la banda esquerra una casa de pastor i, als pocs metres, la primera finca. Ens trobem ja en la urbanització del Sonella. Prendrem la baixada pel camí asfaltat fins a arribar a l'enllaç amb el SL-CV 107 Onda-Santa Bárbara-Onda on, a les travessies, seguirem recte per a arribar al riu Sonella. A aquest riu, enllaçarem el recorregut amb el SL-CV 106 Onda-Coves gelades-Calvari-Onda on girarem per la pista que es troba a la dreta fins a passar per davall del pont Sonella per a pujar per les escales situades a l'esquerra d'aquest. Després de pujar, enllacem, de nou, amb la senda PR-CV 161 Les Moles i tornarem, així, al lloc de partida.